- Etkinlik Programı ve Bütçesi
SAAT/GÜN |
1. GÜN 14 Ocak 2025 |
2. GÜN 15 Ocak 2025 |
3. GÜN 16 Ocak 2025 |
4.GÜN 17 Ocak 2025 |
09:00 -09:45 |
Açılış ve Genel Bilgilendirme Dr. Öğr. Üyesi Münevver GÜNDÜZ |
|||
10:00 -10:45 |
DERS ADI: Aktif Öğrenme Nedir? Önemi-Özellikleri |
DERS ADI: Aktif Öğrenme Modelleri |
DERS ADI: Aktif Öğrenme Ortamında Materyal Geliştirme |
DERS ADI: Aktif Öğrenme Ortamında Teknolojinin Kullanımı |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Münevver GÜNDÜZ |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Ali KIRKSEKİZ |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr Özlem CANAN GÜNGÖREN |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Selçuk KARAMAN |
|
DERS KONUSU:
|
DERS KONUSU:
|
DERS KONUSU:
|
DERS KONUSU: İşbirliği ve Grup Çalışması Araçları: Google Drive, Microsoft OneDrive gibi bulut depolama ve paylaşım araçları Etkileşimli Anket ve Soru-Cevap Araçları: Kahoot, Mentimeter Çevrimiçi değerlendirme araçları: Padlet |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Eğitimcilerin aktif öğrenme hakkında bilgi sahibi olması, öğrencilerin öğrenme süreçlerini yönlendirme ve destekleme konusunda daha etkili olmalarını sağlar. Bu etkinlikte aktif öğrenmenin tanımı ve temel ilkeleri ile önemi ele alınacaktır. Etkinlik genel olarak sunum yoluyla ilerleyecek ve soru- cevap oturumu ile sona erecektir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu uygulamalı eğitim etkinliği, Problem Tabanlı Öğrenme (PBL), Proje Tabanlı Öğrenme, Araştırma Tabanlı Öğrenme, İşbirlikçi Öğrenme, Sorgulama Tabanlı Öğrenme ve Yapılandırmacı Öğrenme konularını kapsayacak şekilde düzenlenmiştir. Etkinlik, her bir öğrenme modelinin tanıtımı ile başlayacak ve ardından her bir model için uygulama aşamaları, örnek senaryolar ve etkinlikler ele alınacaktır. Katılımcılar, grup çalışmaları, projeler ve araştırmalar yoluyla öğrenme deneyimleri yaşayacak ve bu süreçte işbirliği yaparak bilgi paylaşımı ve sorgulama becerilerini geliştireceklerdir. Ayrıca, yapılandırmacı öğrenme ile öğrenci merkezli öğrenme ortamlarının nasıl oluşturulabileceği ve öğrencilerin kendi bilgi yapılarını nasıl kurabilecekleri üzerine pratik stratejiler üzerinde durulacaktır. Etkinlik, katılımcıların bu çeşitli öğrenme modellerini anlama, uygulama ve kendi eğitim pratiklerine entegre etme becerilerini geliştirmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:Katılımcılara materyallerin temel özellikleri ve öğrenci merkezli tasarım ilkeleriyle başlayarak çeşitli formatlarda (infografikler, slayt gösterileri, grafikler veya çizimler gibi görsel unsurları içerebilir. İşitsel formatlar ise ses kayıtları, podcast'ler veya sesli anlatımlar) materyal oluşturma tekniklerini H5P gibi araçlarla etkileşimli içeriklerin geliştirilmesini ve grup işbirliği ile materyal tasarlama süreçlerini uygulamalı olarak gösterip yaptırma yoluyla öğretmeyi hedeflemektedir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: İşbirliği ve Grup Çalışması Araçları: Google Drive, Microsoft OneDrive bulut depolama ve paylaşım araçları,Etkileşimli Anket ve Soru-Cevap Araçları: Kahoot, Mentimeter ,Çevrimiçi değerlendirme araçları: Padlet gibi aktif öğreme sürecinde kullanılması kuvvetle muhtemel araçlar hakkında uygulamalı bir eğitim sunulacaktır. Katılımcıların bu uygulamaları kullanabilir hale getirilmesi sağlanacaktır. |
|
11:00 -11:45 |
DERS ADI: Aktif Öğrenme Ortamında Öğrenci -Eğitmen Rolü |
DERS ADI: Aktif Öğrenme Modelleri |
DERS ADI: Aktif Öğrenme Ortamında Materyal Geliştirme |
DERS ADI: Aktif Öğrenme Ortamında Teknolojinin Kullanımı |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Münevver GÜNDÜZ |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Ali KIRKSEKİZ |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr Özlem CANAN GÜNGÖREN |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Selçuk KARAMAN |
|
DERS KONUSU: Aktif öğrenme ortamında
|
DERS KONUSU:
|
DERS KONUSU:
|
DERS KONUSU: İşbirliği ve Grup Çalışması Araçları: Google Drive, Microsoft OneDrive bulut depolama ve paylaşım araçları Etkileşimli Anket ve Soru-Cevap Araçları: Kahoot, Mentimeter Çevrimiçi değerlendirme araçları: Padlet |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Seminerde, aktif öğrenme sürecinde eğitmenin kolaylaştırıcı, motivasyon kaynağı, kaynak sağlayıcı, değerlendirici, ilham verici ve problem çözücü rolleri ile öğrencilerin aktif katılımcı, araştırmacı, problem çözücü, işbirlikçi, sorgulayıcı, öz değerlendirici, yaratıcı düşünen, teknoloji kullanıcısı ve geri bildirim veren rollerinin ayrıca, öğrenci rollerinin geliştirilmesine nasıl katkı sağlanabileceği beyin fırtınası yoluyla tartışılacaktır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:Bu uygulamalı eğitim etkinliği, Problem Tabanlı Öğrenme (PBL), Proje Tabanlı Öğrenme, Araştırma Tabanlı Öğrenme, İşbirlikçi Öğrenme, Sorgulama Tabanlı Öğrenme ve Yapılandırmacı Öğrenme konularını kapsayacak şekilde düzenlenmiştir. Etkinlik, her bir öğrenme modelinin tanıtımı ile başlayacak ve ardından her bir model için uygulama aşamaları, örnek senaryolar ve etkinlikler ele alınacaktır. Katılımcılar, grup çalışmaları, projeler ve araştırmalar yoluyla öğrenme deneyimleri yaşayacak ve bu süreçte işbirliği yaparak bilgi paylaşımı ve sorgulama becerilerini geliştireceklerdir. Ayrıca, yapılandırmacı öğrenme ile öğrenci merkezli öğrenme ortamlarının nasıl oluşturulabileceği ve öğrencilerin kendi bilgi yapılarını nasıl kurabilecekleri üzerine pratik stratejiler üzerinde durulacaktır. Etkinlik, katılımcıların bu çeşitli öğrenme modellerini anlama, uygulama ve kendi eğitim pratiklerine entegre etme becerilerini geliştirmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:Katılımcılara materyallerin temel özellikleri ve öğrenci merkezli tasarım ilkeleriyle başlayarak çeşitli formatlarda (infografikler, slayt gösterileri, grafikler veya çizimler gibi görsel unsurları içerebilir. İşitsel formatlar ise ses kayıtları, podcast'ler veya sesli anlatımlar) materyal oluşturma tekniklerini H5P gibi araçlarla etkileşimli içeriklerin geliştirilmesini ve grup işbirliği ile materyal tasarlama süreçlerini uygulamalı olarak gösterip yaptırma yoluyla öğretmeyi hedeflemektedir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: İşbirliği ve Grup Çalışması Araçları: Google Drive, Microsoft OneDrive bulut depolama ve paylaşım araçları,Etkileşimli Anket ve Soru-Cevap Araçları: Kahoot, Mentimeter ,Çevrimiçi değerlendirme araçları: Padlet gibi aktif öğreme sürecinde kullanılması kuvvetle muhtemel araçlar hakkında uygulamalı bir eğitim sunulacaktır. Katılımcıların bu uygulamaları kullanabilir hale getirilmesi sağlanacaktır. |
|
12:00 -12:45 |
DERS ADI: Aktif Öğrenme Ortamında Öğrenci -Eğitmen Rolü |
DERS ADI: Aktif Öğrenme Modelleri |
DERS ADI: Aktif Öğrenme Ortamında Materyal Geliştirme |
DERS ADI: Aktif Öğrenme Ortamında Teknolojinin Kullanımı |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Münevver GÜNDÜZ |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Ali KIRKSEKİZ |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr Özlem CANAN GÜNGÖREN |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Selçuk KARAMAN |
|
DERS KONUSU: Aktif öğrenme ortamında
|
DERS KONUSU:
|
DERS KONUSU:
|
DERS KONUSU: İşbirliği ve Grup Çalışması Araçları: Google Drive, Microsoft OneDrive gibi bulut depolama ve paylaşım araçları Etkileşimli Anket ve Soru-Cevap Araçları: Kahoot, Mentimeter Çevrimiçi değerlendirme araçları: Padlet |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Seminerde, aktif öğrenme sürecinde eğitmenin kolaylaştırıcı, motivasyon kaynağı, kaynak sağlayıcı, değerlendirici, ilham verici ve problem çözücü rolleri ile öğrencilerin aktif katılımcı, araştırmacı, problem çözücü, işbirlikçi, sorgulayıcı, öz değerlendirici, yaratıcı düşünen, teknoloji kullanıcısı ve geri bildirim veren rollerinin ayrıca, öğrenci rollerinin geliştirilmesine nasıl katkı sağlanabileceği beyin fırtınası yoluyla tartışılacaktır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:Bu uygulamalı eğitim etkinliği, Problem Tabanlı Öğrenme (PBL), Proje Tabanlı Öğrenme, Araştırma Tabanlı Öğrenme, İşbirlikçi Öğrenme, Sorgulama Tabanlı Öğrenme ve Yapılandırmacı Öğrenme konularını kapsayacak şekilde düzenlenmiştir. Etkinlik, her bir öğrenme modelinin tanıtımı ile başlayacak ve ardından her bir model için uygulama aşamaları, örnek senaryolar ve etkinlikler ele alınacaktır. Katılımcılar, grup çalışmaları, projeler ve araştırmalar yoluyla öğrenme deneyimleri yaşayacak ve bu süreçte işbirliği yaparak bilgi paylaşımı ve sorgulama becerilerini geliştireceklerdir. Ayrıca, yapılandırmacı öğrenme ile öğrenci merkezli öğrenme ortamlarının nasıl oluşturulabileceği ve öğrencilerin kendi bilgi yapılarını nasıl kurabilecekleri üzerine pratik stratejiler üzerinde durulacaktır. Etkinlik, katılımcıların bu çeşitli öğrenme modellerini anlama, uygulama ve kendi eğitim pratiklerine entegre etme becerilerini geliştirmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:Katılımcılara materyallerin temel özellikleri ve öğrenci merkezli tasarım ilkeleriyle başlayarak çeşitli formatlarda (infografikler, slayt gösterileri, grafikler veya çizimler gibi görsel unsurları içerebilir. İşitsel formatlar ise ses kayıtları, podcast'ler veya sesli anlatımlar) materyal oluşturma tekniklerini H5P gibi araçlarla etkileşimli içeriklerin geliştirilmesini ve grup işbirliği ile materyal tasarlama süreçlerini uygulamalı olarak gösterip yaptırma yoluyla öğretmeyi hedeflemektedir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: İşbirliği ve Grup Çalışması Araçları: Google Drive, Microsoft OneDrive bulut depolama ve paylaşım araçları,Etkileşimli Anket ve Soru-Cevap Araçları: Kahoot, Mentimeter ,Çevrimiçi değerlendirme araçları: Padlet gibi aktif öğreme sürecinde kullanılması kuvvetle muhtemel araçlar hakkında uygulamalı bir eğitim sunulacaktır. Katılımcıların bu uygulamaları kullanabilir hale getirilmesi sağlanacaktır. |
|
14:00 -14:45 |
DERS ADI: Aktif Öğrenme Ortamında Etkili İletişim Sağlama |
DERS ADI: Aktif Öğrenme Yaklaşımları /Yöntem ve Teknikleri |
DERS ADI: Aktif Öğrenme Ortamlarında Ölçme ve Değerlendirme |
DERS ADI: ÇALIŞTAY |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Subhan EKŞİOĞLU |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Duygu Gür ERDOĞAN |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Gülden KAYA UYANIK |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Murat TOPAL |
|
DERS KONUSU: • Açık iletişim ve empatik dinleme • İletişim engellerini aşma • Öğretmen-öğrenci etkileşimi |
DERS KONUSU: Yöntemler
Teknikler
|
DERS KONUSU:
|
DERS KONUSU: |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Seminer, katılımcıların etkili iletişim becerilerini geliştirmelerine, bu becerileri aktif öğrenme ortamlarında uygulamalarına ve karşılaşabilecekleri sorunlara çözüm üretmelerine odaklanarak, empatik iletişim, açık ifade, aktif dinleme, etkili soru sorma, işbirliği ve grup iletişimi gibi stratejilere vurgu yapacaktır. Ayrıca, iletişim teknolojilerinin kullanımının da ele alınacağı seminerde, temel ilkeler ve teknikler detaylı bir şekilde incelenecektir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Etkinlik kapsamında yöntem ve teknikler sunıu aracılığıyla aktarılacak ve daha sonra her bir teknik uygulamalı olarak belirli senaryolar eşliğinde uygulanacaktır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Etkinlik kapsamında aktif öğrenme sürecinde değerlendirmenin önemine ve geri bildirime değinilecektir. Aktif öğrenme sürecinin doğasına uygun olan değerlendirme türlerine kısaca sunum aracılığıyla değinilerek devam edilecektir. Ardından katılımcılara belirli görevler verilerek öz değerlendirme, akran değerlendirmeyi rubrik aracılığıyla sağlaması beklenecektir. Portfolyo oluşturma süreçleri ve portfolyo değerlendirmenin uygulama şekilleri, kullanımı ile ilgili örnekler sunulacaktır. Etkinlik soru cevap oturumu ile sona erecektir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcı öğretim elemanlarıile “ders içerisinde aktif öğrenme yöntemleri” konusunda Atölye Çalışması (workshop) yapılacaktır. Atölye Çalışması sürecinde her bir öğretim elemanının kendi dersini hangi aktif öğrenme yöntemleri ile yürütebileceği ile ilgili görüşleri alınacaktır. |
|
15:00 -15:45 |
DERS ADI: Aktif Öğrenme Ortamında Etkili İletişim Sağlama |
DERS ADI: Aktif Öğrenme Yaklaşımları /Yöntem ve Teknikleri |
DERS ADI: Aktif Öğrenme Ortamlarında Ölçme ve Değerlendirme |
DERS ADI: ÇALIŞTAY |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Subhan EKŞİOĞLU |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Duygu Gür ERDOĞAN |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Gülden KAYA UYANIK |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Murat TOPAL |
|
DERS KONUSU: • Açık iletişim ve empatik dinleme • İletişim engellerini aşma • Öğretmen-öğrenci etkileşimi |
DERS KONUSU: Yöntemler
Teknikler
|
DERS KONUSU:
|
DERS KONUSU: |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Seminer, katılımcıların etkili iletişim becerilerini geliştirmelerine, bu becerileri aktif öğrenme ortamlarında uygulamalarına ve karşılaşabilecekleri sorunlara çözüm üretmelerine odaklanarak, empatik iletişim, açık ifade, aktif dinleme, etkili soru sorma, işbirliği ve grup iletişimi gibi stratejilere vurgu yapacaktır. Ayrıca, iletişim teknolojilerinin kullanımının da ele alınacağı seminerde, temel ilkeler ve teknikler detaylı bir şekilde incelenecektir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Etkinlik kapsamında yöntem ve teknikler sunıu aracılığıyla aktarılacak ve daha sonra her bir teknik uygulamalı olarak belirli senaryolar eşliğinde uygulanacaktır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Etkinlik kapsamında aktif öğrenme sürecinde değerlendirmenin önemine ve geri bildirime değinilecektir. Aktif öğrenme sürecinin doğasına uygun olan değerlendirme türlerine kısaca sunum aracılığıyla değinilerek devam edilecektir. Ardından katılımcılara belirli görevler verilerek öz değerlendirme, akran değerlendirmeyi rubrik aracılığıyla sağlaması beklenecektir. Portfolyo oluşturma süreçleri ve portfolyo değerlendirmenin uygulama şekilleri, kullanımı ile ilgili örnekler sunulacaktır. Etkinlik soru cevap oturumu ile sona erecektir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcı öğretim elemanlarıile “ders içerisinde aktif öğrenme yöntemleri” konusunda Atölye Çalışması (workshop) yapılacaktır. Atölye Çalışması sürecinde her bir öğretim elemanının kendi dersini hangi aktif öğrenme yöntemleri ile yürütebileceği ile ilgili görüşleri alınacaktır. |
|
16:00 -16:45 |
DERS ADI: Aktif Öğrenme Ortamında Etkili İletişim Sağlama |
DERS ADI: Aktif Öğrenme Yaklaşımları /Yöntem ve Teknikleri |
DERS ADI: Aktif Öğrenme Ortamlarında Ölçme ve Değerlendirme |
DERS ADI: ÇALIŞTAY |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Subhan EKŞİOĞLU |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Duygu Gür ERDOĞAN |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Gülden KAYA UYANIK |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Murat TOPAL |
|
DERS KONUSU: • Açık iletişim ve empatik dinleme • İletişim engellerini aşma • Öğretmen-öğrenci etkileşimi |
DERS KONUSU: Yöntemler
Teknikler
|
DERS KONUSU:
|
DERS KONUSU: |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Seminer, katılımcıların etkili iletişim becerilerini geliştirmelerine, bu becerileri aktif öğrenme ortamlarında uygulamalarına ve karşılaşabilecekleri sorunlara çözüm üretmelerine odaklanarak, empatik iletişim, açık ifade, aktif dinleme, etkili soru sorma, işbirliği ve grup iletişimi gibi stratejilere vurgu yapacaktır. Ayrıca, iletişim teknolojilerinin kullanımının da ele alınacağı seminerde, temel ilkeler ve teknikler detaylı bir şekilde incelenecektir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Etkinlik kapsamında yöntem ve teknikler sunıu aracılığıyla aktarılacak ve daha sonra her bir teknik uygulamalı olarak belirli senaryolar eşliğinde uygulanacaktır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Etkinlik kapsamında aktif öğrenme sürecinde değerlendirmenin önemine ve geri bildirime değinilecektir. Aktif öğrenme sürecinin doğasına uygun olan değerlendirme türlerine kısaca sunum aracılığıyla değinilerek devam edilecektir. Ardından katılımcılara belirli görevler verilerek öz değerlendirme, akran değerlendirmeyi rubrik aracılığıyla sağlaması beklenecektir. Portfolyo oluşturma süreçleri ve portfolyo değerlendirmenin uygulama şekilleri, kullanımı ile ilgili örnekler sunulacaktır. Etkinlik soru cevap oturumu ile sona erecektir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcı öğretim elemanlarıile “ders içerisinde aktif öğrenme yöntemleri” konusunda Atölye Çalışması (workshop) yapılacaktır. Atölye Çalışması sürecinde her bir öğretim elemanının kendi dersini hangi aktif öğrenme yöntemleri ile yürütebileceği ile ilgili görüşleri alınacaktır. |
|
Toplam Ders Sayısı=6 |
Toplam Ders Sayısı=6 |
Toplam Ders Sayısı=6 |
Toplam Ders Sayısı=6 |